Voor Silver Psychologie, met diverse locaties in Noord-Brabant en de Randstad, is het van belang dat hun dienstverlening aansluit bij de wensen en behoeften van hun cliënten. Informeel werd het beleid van Silver al getoetst aan de leden van de klankbordgroep (vrijblijvend). Met het besluit te komen tot een cliëntenraad (wettelijke basis) wordt de klankbordgroep een formele gesprekspartner voor Silver. De overgang van klankbordgroep naar cliëntenraad heeft in 2017 plaatsgevonden.
De cliëntenraad
De cliëntenraad is representatief voor het cliëntenbestand van Silver. Alle leden zijn in behandeling geweest bij één van de psychologen aangesloten bij Silver.
Wat doet de cliëntenraad?
De cliëntenraad geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de directie van Silver over onderwerpen die voor jou van belang zijn. Wij vergaderen minimaal 6 keer per jaar, waarvan de notulen gepubliceerd worden op de website. Daarnaast stellen wij een inzichtelijk jaarplan op met daarin de onderwerpen die besproken gaan worden. Vóór 1 april van het nieuwe jaar kan je een jaarverslag van ons verwachten.
Waar staat de cliëntenraad voor?
De cliëntenraad wil vanuit positieve interesse en betrokkenheid vanuit het perspectief van cliënten meedenken met en bijdragen aan de kwaliteit van Silver, zodat deze aantrekkelijk, onderscheidend, cliëntgericht en toegankelijk is en bekendheid geniet bij doorverwijzende instanties. Hierbij horen de volgende kernwaarden op alfabetische volgorde:
Hieronder de motivering en ervaring van een aantal leden van de cliëntenraad:
Contact opnemen?
Heb je een vraag of opmerking voor de leden van de cliëntenraad? Stuur dan een mail naar clientenraad@silverpsychologie.nl
DOCUMENTEN: