vollenhove-zeist

In Zeist werken momenteel twee enthousiaste therapeuten, die sinds kort ook werken met Kind en Jeugd op deze locatie. Zij gaan samen met ouders en kind op zoek gaan naar de oorzaak van de klachten en daarbij een passende behandeling bieden, die aansluit op het kind. Wij bieden hulp aan kinderen tussen de 4 en 18 jaar met diverse problematieken. Hierbij kan gedacht worden aan sociaal emotionele problemen, prikkelverwerkingsproblemen, autistiforme stoornissen, gedragsproblemen, hechtingsproblematiek en hoog- en laagbegaafdheid. Momenteel hebben wij geen wachtlijst voor Kind en Jeugd, waardoor er na de aanmelding snel een intake kan worden gepland en kan worden gestart met behandeling.

 

Lees meer...

Intake

Aan het begin van de behandeling wordt in het eerste gesprek / de eerste twee gesprekken aandacht besteed aan het stellen van de diagnose en het in kaart brengen van de problematiek. In de intake bepaalt de therapeut in overleg met de cliënt of het betrekken van de omgeving zinvol is binnen de behandeling.

In het eerste gesprek worden enkele vragenlijsten meegegeven, om nog extra informatie te verkrijgen. Voor dit testonderzoek worden geen extra kosten in rekening gebracht. In het tweede gesprek wordt de conclusie en het behandeladvies besproken en wordt in overleg met u het behandelplan vastgesteld.

In specifieke situaties kan worden besloten tot een uitgebreider onderzoek, bv. met betrekking tot persoonlijkheid, dissociatieve stoornissen, ADHD, intelligentie, loopbaanadvies of specifieke vaardigheden / beperkingen.

Aanmeldwachttijd:

 

Zeist bggz Volwassen     1 week   
Zeist sggz Volwassen     1 week   
Zeist Kind & Jeugd 1 week   

Behandelingswachttijd na intake: 

Zeist bggz Volwassen      0 weken    
Zeist sggz Volwassen 0 weken    
Zeist Kind & Jeugd 0 weken    

Let op!
Voor volwassenen die verzekerd zijn bij CZ/ Delta Lloyd/Nationale Nederlanden geldt een aanmeldstop.
Staat u al op onze wachtlijst dan is uw wachttijd ongeveer 3 maanden langer dan hierboven aangegeven. Meer toelichting leest u hieronder.

Tijdelijke aanmeldstop voor CZ/ Delta Lloyd/Nationale Nederlanden.
Op dit moment is het niet mogelijk om u aan te melden als u verzekerde bent bij een van deze verzekeringskoepels.

Met deze zorgverzekeraars hebben we afgesproken dat alle zorgkosten bij elkaar opgeteld in 2024 niet boven een bepaald bedrag mogen komen. Dit bedrag wordt het omzetplafond genoemd. Boven het omzetplafond wordt de zorg niet meer vergoed door de zorgverzekeraar. Het afspreken van een omzetplafond is bedoeld om de zorgkosten te beheersen. We moeten er goed op letten niet boven dit bedrag uit te komen. Er zal dus goed gekeken moeten worden hoeveel zorg cliënten nodig hebben en of er nieuwe cliënten in behandeling kunnen komen. Om te bewaken dat we niet over het omzetplafond gaan kunnen wij op dit moment minder cliënten van deze zorgverzekeraars in behandeling nemen en zijn we genoodzaakt een aanmeldstop in te stellen.

U kunt contact opnemen met de afdeling Wachtlijstbemiddeling van uw zorgverzekeraar, de contactgegevens vindt u hieronder. De contactpersoon van die afdeling zal samen met u bekijken bij welke praktijk u het snelst terecht kunt.

Bent u verzekerd bij CZ/ Delta Lloyd/Nationale Nederlanden of één van de labels die onder deze zorgverzekeraars vallen en staat u op onze wachtlijst?
Ook dan kunt u nagaan of u bij een andere praktijk eerder terecht kunt, eventueel met behulp van wachttijdbemiddeling van uw zorgverzekeraar. De wachttijden zijn namelijk langer geworden dan de wachttijden voor cliënten van andere zorgverzekeraars. We vragen u om het ons te laten weten als u elders in behandeling gaat. Blijft u op onze wachtlijst, dan nemen wij contact met u op zodra wij uw behandeling kunnen inplannen

Toelichting:
Aanmeldwachttijd is het aantal weken tussen het moment dat u zich aanmeldt en het intake gesprek.
Behandeltijd is het aantal weken tussen de intake en de start van de behandeling.
Ook is de wachttijd afhankelijk van de budgetafspraken die wij met uw verzekering hebben kunnen maken. De praktijk onderneemt het uiterste om de wachttijden te beperken.

Wachtlijstbemiddeling:
We proberen onze wachttijden zo kort mogelijk te houden. Wordt de wachttijd te lang, dan voeren we een tijdelijke aanmeldstop in.


Als u de wachttijd te lang vindt of er is een aanmeldstop, dan kunt u ook contact opnemen met de afdeling Wachtlijstbemiddeling van uw zorgverzekeraar. De contactpersoon van die afdeling zal samen met u bekijken bij welke praktijk u sneller terecht kunt.

Contactgegevens Wachtlijstbemiddeling per zorgverzekeraar:

  1. Zilveren Kruis wachttijdbemiddeling aanvragen: 071-364 0280, ma-vrij 8:00-18:00 uur.
  2. CZ Zorgteam wachttijdbemiddeling aanvragen: 013-594 9110.
  3. VGZ wachttijdbemiddeling aanvragen: 088 – 131 1611, ma-vrij 8:30- 17:00 uur.
  4. Menzis wachttijdbemiddeling aanvragen: 088-222 4042, ma-vrij: 08:30-17:00 uur.
  5. DSW wachttijdbemiddeling aanvragen: 010 – 2 466 466, ma-vrij: 08:00-17:30 uur.
  6. Zorg en Zekerheid Wachtlijstbemiddeling aanvragen:
  7. ENO: informatie over bemiddeling te vinden op de website.
  8. ONVZ Wachtlijstbemiddeling aanvragen: 030-639 6224, ma-vrij: 8:30-17:30 uur.
  9. FBTO.nl/zorgverzekering/zorgadvies/wachtlijstbemiddeling

Per 6 november 2024

Ondanks dat de gepubliceerde wachttijden met de grootst mogelijke zorgvuldigheid tot stand zijn gekomen kunnen er geen rechten worden ontleend aan deze publicatie.

Huidige vacatures: